10.11.07

Пікет на колесах

Учора вранці замість того, щоб вчасно доправити львів’ян на роботу, половина перевізників Львова організувала страйк.

До такого кроку їх змусило подорожчання паливно-мастильних матеріалів, що, як стверджують перевізники, зробило збитковим їхній бізнес. Аби виправити ситуацію, водії вимагали від влади підвищити тариф на проїзд у міських “маршрутках” до двох гривень. А щоб вимоги звучали переконливіше, перекрили рух транспорту на вулицях Липинського, Хмельницького та Грінченка поблизу ринку “Галицьке перехрестя” і заблокували виїзд на трасу Львів-Київ.

Лише опівдні після тривалих перемовин на свіжому повітрі з представниками міської влади дискусію про вартість проїзду продовжили у приміщенні Ратуші, а рух транспорту на вулиці відновили.

Попри те, що страйкувала майже половина перевізників міста, Роман Лобода, президент асоціації “Львівський пасажирський транспорт”, стверджує: асоціація не має жодного стосунку до організації протесту, ба більше – не підтримує акції. Водночас під головуванням самого пана Лободи відбулося засідання асоціації, під час якого перевізники і представники влади намагалися дійти консенсусу. Під час зібрання підприємці дещо вгамували свої апетити та запропонували дві ціни – 1,50 і 1,65 грн. Врешті, проголосували за підвищення до 1,50 грн. Проте, зважаючи на складність ситуації, остаточне рішення про подорожчання проїзду ухвалять завтра на засіданні асоціації.

Як розповів Микола Шкурган, начальник управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради, перевізники ще не визначилися, коли саме збільшуватимуть вартість проїзду. Він зауважив, що, згідно з умовами договору, який укладають між перевізниками та міською радою, вони мають право самостійно збільшувати вартість проїзду в разі зростання ціни її складників. Проте якщо новий тариф не погодять із відповідними структурами і його не затвердить виконавчий комітет Львівської міської ради, перевізники автоматично стають платниками ПДВ.

– Тобто за вартості проїзду 1,50 грн. перевізники муситимуть сплачувати з кожного пасажира 25 копійок у Держбюджет, а це не дуже вигідно. Також будь-які пікети мають бути цивілізованими, з попередженням. Нас ніхто не повідомляв про цей пікет. Окрім того, можна було просто не виїхати на рейс, але ж не перекривати магістральну вулицю, бо за це є кримінальна відповідальність, – каже Микола Шкурган.

Михайло Сендак, в. о начальника управління у справах захисту прав споживачів, переконаний, що страйк був своєрідним викликом міській владі, а збільшувати вартість проїзду до 1,50 грн. економічно необґрунтовано.

– Я розумію, що значно зросла вартість паливно-мастильних матеріалів, але потакати перевізникам не можна. Можливо, потрібно підвищити вартість до 1,20-1,30 грн., однак не 1,50 грн., тим паче, до двох гривень! Лише зважаючи на якість обслуговування в “маршрутках”, цього не можна робити! Особисто щодня отримую скарги на хамське поводження водіїв, про недотримання графіка, про бруд у салонах. Я сам неодноразово був свідком того, що водії сідають за кермо п’яними! Тому вважаю: крім економічної обґрунтованості збільшення тарифу, потрібно порушити питання про поліпшення якості обслуговування. Якщо певні перевізники не можуть її забезпечити, потрібно віддавати їхні маршрути фахівцям, – наголосив пан Сендак.

У львівських “маршрутках” не тільки не комфортно, а й часом небезпечно їздити. Декілька днів тому на вулиці Князя Романа стався випадок, який заледве не спричинив трагедії. З маршрутного таксі випала жінка, бо водій, не чекаючи, доки вона зайде в авто, рушив із місця. На щастя, автомобіль, який їхав за маршрутним таксі, встиг пригальмувати...

Процедура набуття чинності нового тарифу триває приблизно два місяці. Його мають погодити з Антимонопольним комітетом, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області, відповідними управліннями Львівської міської ради, офіційно опублікувати, документ мусить пройти громадські слухання, його має затвердити виконавчий комітет ЛМР.

Водночас, як запевнила Галина Стадницька-Гірняк, начальник відділу місцевих податків, тарифів і цін ЛМР, жодних розрахунків від Асоціації перевізників щодо нових тарифів не надходило. За словами ж Тетяни Мельник, начальника відділу досліджень і розслідувань представництва АМКУ у Львівській області, асоціація подавала певні розрахунки, проте до них були зауваження.

Львівська газета

Немає коментарів: