13.11.07

Тарифна арифметика

Про підвищення тарифів у Львові повідомили фактично усі провідні сайти України. Перед зборами перевізників було проведено своєрідну медіапідготовку. Спочатку АДВОКАТ!? Андрій ВАКУЛА повідомив про нерентабельність перевезень при збереженні ціни на рівні 1 грн. Очевидно, у чиновників з міськради, причетних до транспорту, на більше фантазії не вистачило, ніж послати ЮРИСТА коментувати економічні показники. Але воно і не дивно. Більшість з них, включаючи і начальника управління транспорту і зв'язку,
виростали і формувалися, як господарники у тій країні, засновник якої говорив, що кухарка має керувати державою. Але ми зараз не про те.

12 листопада начальник управління транспорту і зв'язку повідомий, що 10 листопада 94 з 96 перевізників повідомили, що тариф потрібно піднімати до 1,5 грн. Ба навіть більше. Майстри перевезення пасажирів погрожували прийняти рішення про підвищення без згоди ЛМР. Проти такого рішення виступили тільки Львівське автотранспортне підприємство 14630 (це тим, яким керував довший час Микола Іванович ШКУРГАН, а нині за неперевіреною інформацією є одним з її акціонерів) та ЗАТ "Львів Західенерго". Позиція ЛАТП 14630 не могло "підставити" свого колишнього шефа, який нині керує у місті транспортом.

Микола Іванович надав моральну підтримку перевізникам. Проте закликав не гнати коней, заявив, що всі тарифи треба перевірити. Разом з тим зазначив, що ціни на пальне зросли і тому тепер "їх економісти" (перевізників) мають все добре порахувати і обдумати. Хоча, за словами п.Шкургана, навіть, якщо перевізники в односторонньому порядку підвищать ціну - це не буде порушенням договору, бо в нас "ринкові відносини". В черговий раз нам розповіли про те, що треба врахувати підвищення цін на пальне до 4,80 грн. за літр дизелю і знову НІЧОГО про ПРИБУТОК та ДОХІД перевізників. Адже тільки ці величини власне і визначають рентабельність.

А тепер про найголовніше. Про обрахування тарифу і "обгрунтування". Відбувається воно дивним способом "на око". Тобто вважається, що у "маршрутці" є тільки "сидячі" місця і кілька чоловік стоїть (в залежності від транспортного засобу від 4 до 5 чоловік). Очевидно, наші чиновники ніколи не їздили у переповненому автобусі.

А тепер про найголовніше. З наближених до перевізників джерел стало відомо, що тариф 1,50 грн розраховується з огляду на ціну 5,90-6,05 грн. за літр (у різних перевізників по різному). Цій інформації можна вірити, можна не вірити, але диму без вогню не буває. Таким чином, якщо літр дизпалива коштуватиме 6,05 грн, то перевізники все одно зароблятимуть, їм буде вигідно возити пасажирів. Різниця, яку отримують "поверх рентабельності" піде у кишені перевізників та "акціонерів" з міськради. При цьому ми забули про бюджетні доплати за "пільговиків". Ось так, копійка до копієчки, гривня до гривні - збирається мільйон, з якого крім того не сплачено податки.

www.bydlovoz.lviv.ua

Немає коментарів: