22.11.07

Лікбез для "економістів" і тугодумів з міськради


Спочатку запитання, яке поставив читач. Мінтрансзв"язку України друкує квитки з незаконним тарифом, чи це просто фальшування фінансових документів? (див. фото.)

Схоже, що весь галас піднятий навколо необгрунтованого підвищення тарифів на перевезення таки вплинуло і на чиновників міськради, що активно заскрипіли мізками і почали вишуковувати юридичні проколи у діяльності перевізників і у перевізників, які намагаються переконати людей, що з ними усі погодилися а все решта "брєдні", як сказав президент асоціації "Львівський пасажирський транспорт" Роман ЛОБОДА.

Економічний лікбез та запитання до Лободи

Спочатку цитата п.Лободи: "Сьогодні, ми, перевізники, збираємося і приймемо остаточне рішення проти всіх тих „брєднів”, які веде влада. Львівська влада не хоче діалогу. Вона боїться і людей, і перевізників, чому – не знаю"

А тепер спробуємо дати відповідь. Та тому п.Лобода, що влада починає, хоча й туго доганяти, що треба якось себе відбілити, бо тарифи м"яко кажучи необгрунтовані, а "діалог" у форматі "як ми сказали так і буде" більше нагадує змову монополістів. І це починають розуміти у міськрад, а точніше вони розуміють, що народ не настільки недалекий і бачить, що влада безвладна, тому їй (владі) треба хоча б позірно продемонструвати, що вона таки є, принаймні формально виконує свої функції, при фактичному управлінні містом Вами пане Романе.

За словами Романа Лободи, йому ще нічого не відомо про звернення Львівської міськради до Антимонопольного комітету, прокуратури та інших органів з проханням урегулювати ситуацію з незаконним підняттям цін на проїзд у маршрутках до 1,5 грн.

Ми припускаємо, що таких звернень і не було, бо перший заступник мера пан СИНЮТКА сподівається, що за місяць, який він відвів колегам пана ЛОБОДИ, народ заспокоїться і "схаває" нові тарифи.

„Я про це нічого не знаю. Якщо подано документи, значить будемо захищатися. Що я можу казати про ситуацію, коли нема діалогу, а лише застосовуються силові методи... У нас таке було років 20 тому. До речі, я теж ознайомлений з договорами перевізників з ЛМР”, – зазначив пан Лобода.

Років двадцять тому у 1986 році у СРСР може таке і було. Але крім договорів пану ЛОБОДІ варто було б вивчити ще й антимонопольне законодавство, особливо у поцікавитись, що таке "монопольна" змова.

Як стверджує Р. Лобода, усі розуміють, що „вартість проїзду 1 грн є збитковою для перевізників”.„Вчора я був на передачі „Момент істини”. В прямому ефірі 80% людей підтримали дії перевізників, і лише 20% – ні. А це, напевно, про щось говорить”, – додав пан Лобода.

"Усі розуміють" - це напевно усі серед оточення пана ЛОБОДИ, що звикли отримувати надприбутки. Але "усі розуміють", це, на жаль для пана ЛОБОДИ, не економічний термін. Зрозуміти можна, якщо наведено прибутки за мінусом витрат. Тоді так. А поки що "усі розуміють" це тільки бажання приховати реальні доходи і далі отримувати надприбутки, поки не буде доведено протилежне. Щодо голосувань у прямому ефірі на моменті істини, то припускаємо, що голосували колеги пана ЛОБОДИ, яких силою заставили дивитися цю передачу. А ще спеціально для цього розумного чоловіка скажемо, що голосування на телеканалі не є репрезентативним і нічого "не говорить".

„Я не можу пояснити, чому водії тих маршрутів, де проїзд коштує 1,5 грн, стали брати за проїзд 1 грн. Я нічого не знаю! Ці питання ставте панові Шкургану”, – додав головний перевізник Львова.

Пояснюємо для пана ЛОБОДИ, якому так важко розуміти прості речі.

1). Водії не мають наказів з печаткою і підписом, де було б написано, що пан ЛОБОДА чи хтось інший санкціонував підвищення ціни. А отже водії не хочуть (і правильно роблять) нести відповідальність за чиїсь незаконні рішення.

2) Водії не мають квитків номіналом 1,5 грн., а тому не можуть їх видати пасажиру, як цього вимагає закон. Сподіваюся, що ми доступно пояснили, що і до чого.

Запитання до чиновників

Ми дали доручення управлінню транспорту і зв’язку Львівської міськради надіслати попередження про розірвання угод з тими перевізниками, які порушують чинне законодавство і які підвищили оплату за проїзд у маршрутках до 1,5 грн. У разі невиконання відповідних заходів, угода з цими підприємствами буде розірвана за один місяць. Після цього буде новий конкурс на визначення перевізників, – про це 21 листопада під час брифінгу повідомив перший заступник міського голови Львова Олег Синютка.

Чому пан СИНЮТКА дає місяць на усунення порушення законів. Невже він не знає, що порушення має бути усунене якомога швидше. Чи міськарада вирішила компенсувати всім пасажирам те, що вони заплатять понад гривню?

Як запевнив пан Синютка, стосунки між органами місцевої влади і перевізниками регламентуються відповідними договорами. Зокрема, у пункті 2.2.5 йдеться про необхідність погодженням підняття цін із замовником – міським управлінням транспорту і зв’язку. Міська влада вважає підвищення цін на проїзд у маршрутках незаконним, недоцільним і необґрунтованим.

Хм. Може панові СИНЮТЦІ зустрітися з ЛОБОДОЮ, який погано читав договори і не помітив п. 2.2.5. Може і панові СИНЮТЦІ тре звільнити посаду для тих, хто думає трохи швидше, а не тільки тоді, коли вже, як кажуть у народі, півень в одне місце дзьобне.

За його словами, перевізниками порушено як мінімум три закони України. Це ст. 35 ЗУ „Про автомобільний транспорт” та ст. 28 ЗУ „Про місцеве самоврядування”, згідно з якими, щоб змінювати порядок цін, необхідне погодження місцевих органів влади. Такого погодження і жодних обґрунтованих підстав, щоб піднімати оплату за проїзд до 1,5 грн, немає. Також порушенням є те, що водії не видають пасажирам квитки, як це передбачено у законодавстві та договорах з перевізниками. „Ми вбачаємо у піднятті цін монопольну змову перевізників з метою отримання надприбутку. Для того, щоб врегулювати дану ситуацію, міська влада звернулася в Антимонопольний комітет України, в інспекцію контролю за цінами, в прокуратуру міста для відповідного регулювання, у відділ боротьби з економічними злочинами, а також в ДПІ”, – додав пан Синютка. За його словами, кількох власників вже запрошено для розмови у ці структури.

Скільки конструктивних слів, але ж де ВИ пане СИНЮТКО були раніше, коли не видавали квитків і на гривню? Очевидно, пан СИНЮТКА їздить на роботу приватним авто, а тому, йому, як і решті були проблеми транспорту десь далеко в ..... (кожен поставить те, що захоче), а зацікавили тільки тоді, коли він відчув, що "тарифи на око" можуть зашкодити його реноме.

Олег Синютка звернувся до водіїв львівських маршруток, і зазначив, що їх „використовують власники з метою спекуляції та власної наживи”. Також він наголосив, що для львів’ян немає ніяких підстав платити у маршрутках більше 1 грн.

То хай би пан СИНЮТКА нагримав на перевізників, а то поки що дістається тільки водіям, які, як і "коні" не винні. Нехай подадуть у суд на перевізників, офіційно звернуться до львів"ян і скажуть, щоб ті не платили.

Ну і нарешті про партійний піар

Не пройшло і трьох тижнів, як голос подав депутат Львівської міської ради з фракції „Наша Україна”, голова комісії інженерного господарства, транспорту і зв’язку Василь Попович. Він теж вирішив пропіарити і себе і свою політичну силу і показати, що вони "на олімпі" цікавляться проблемами міста і навіть взялися за розробку єдиного квитка для елктротранспорту і звичайного транспорту, бо це дасть змогу контролювати реальні кошти, які дають перевезення.

Але, панове, де ви були раніше, чому вже стільки часу у перевезенні у нас панує "дикий" капіталізм? Чому ви дозволяєте мати перевізникам надприбутки за рахунок нашої безпеки і якості послуг?

Напевно, що у міськраді є більш важливіші спрва. Це приватизація, та розбазарювання міського майна й землі. Одним словом не до транспорту. Зрештою маленька рекомендація. Почніть з квитків, а не з виховання водіїв, бо з такими тугодумами, як ви це буде тривати не одну каденцію.

1 коментар:

Анонім сказав...

Шановний автор Вам легко звиздіти.. а як кажеться звиздіти не мішки носити.