22.11.07

Василь Попович: Вони не знають, з чим стикаються

Розмова з депутатом Львівської міської ради з фракції „Наша Україна”, головою комісії інженерного господарства, транспорту і зв’язку Василем Поповичем.

- Василю Васильовичу, чи законно львівські перевізники підвищили ціну на перевезення?

- Є відповідні органи, які повинні розібратися з цим. Мова йде про Антимонопольний комітет, Інспекцію контролю за цінами тощо. На сьогоднішній день питання підвищення тарифів на рівні міської влади не погоджено. Але, згідно з чинним законодавством, перевізники мають право змінити тариф, якщо подадуть належне обґрунтування.

Львівські перевізники підвищення ціни аргументують зростанням цін на пальне. Мовляв, востаннє ціни на проїзд у маршрутках піднімали ще тоді, коли ціна на пальне коливалася в межах 2,20-2,80 грн. Зараз воно коштує 5 гривень, а отже мусимо змінити тариф. Так, в цьому є раціональне зерно, але є й інша сторона справи. Це - порушення фінансово-господарської діяльності на більшості з приватних фірм-перевізників. Для того, щоб вирахувати й обґрунтувати тариф, треба мати всі економічні складові, щоб довести що він нерентабельний.

- Але ж не всі перевізники підняли ціну. Чи це припустимо, коли проїзд в різних міських маршрутках коштує по-різному?

- Всі приватні перевізники погодили тариф у розмірі 1,5 грн. і дотримуються цього. Але у Львові є також комунальні та державна фірми-перевізники, а вони не мають права піднімати тариф до відповідних погоджень з органами влади.

Але, піднявши тариф на 50%, приватні перевізники мусять сплачувати 20% державі, підвищити заробітні плати на підприємствах тощо. Вони не знають, з чим стикаються...

Зараз у Львові 70-80% маршруток замінені на нові. Здебільшого власники брали кредити, щоб їх закупити, і тепер мусять віддавати гроші. Але й досі ще є старі, перероблені з вантажних на пасажирські. Ми запропонували, щоб в таких старих автобусах ціна залишалася незмінною й далі становила 1 гривню.

- Чи можна говорити про збитковість чи прибутковість пасажирських перевезень, якщо не відбувається обілечування пасажирів?

- Це одна з найбільших проблем. Але наша комісія намагається знайти їй вирішення. Зараз ми випрацьовуємо механізм універсального квитка на електро- та пасажирський автотранспорт. Бо тільки за допомогою квитків можна дізнатися про реальні пасажиропотоки і реальну дохідну частину перевізників.

- Чи разом із ціною підвищиться якість пасажирських перевезень?

- У першу чергу на засіданнях нашої депутатської комісії, Асоціації перевізників та виконавчих органів піднімалося питання про підвищення якості. Ми виступили із пропозицією провести для водіїв спеціальні навчальні курси, підвищити культуру їх поведінки. Також з нового року водії маршруток будуть вдягнені у спеціальну форму.

Обсерватор

Немає коментарів: