16.11.07

Три основні проблеми Львова (виправлено)

Перефразовуючи класика, у Львові три головні проблеми: погані дороги, несподіване випадання снігу посеред зими і мери нездари. Одному постійно хтось заважав, іншому теж всі заважали і не давали продавати землю во благо міста, а у нинішнього взагалі неадекватне сприйняття дійсності. Провальне "світлове шоу" з нагоди 750 років Львова він називає "шоу, якого ще не бачила Україна", а серед найяскравіших історичних подій він називає своє обрання міським головою.

У цього голови європейський досвід управління містом якось реалізовується через одне місце. Розглянемо приклади такої "реалізації". Поїхав Андрій Іванович до Дрездена і побачив там, як прибирають вулиці. Місто навіть закупило один маленький автомобільчик з щітками. Тільки от у Європі містав прибирають вночі, а у Львові посеред дня, зважаючи руху транспорту по без того переповнених вулицях.

Потім вирішили розібратися із незаконними паркуваннями. Спочатку просто заборонили паркуватися на центральних вулицях, закупили евакуатори, але альтернативи такої, як у Європі (паркінги) не запропонували. Крім того місця, де раніше паркувалися "копійки" і дешевенькі "гольфи", зайняли потужні лендкрузери, туареги та інші великі автомобілі не менш поважних власників, яких бояться навіть евакуатори.

Тоді у міській раді вирішили очолити усю ту "паркінгову безконтрольність" і просто продали вулиці приватному підприємству CП"НОТ" через тендер, де за 2-3 вулиці платили від 1500 до 9000 грн. СП НОТ відоме своєю багатопрофільністю. Ще донедавна це був один з основних продавців мобільних телефонів (НТОН-mobile). Проте зараз його потіснили більш потужні конкуренти і "мобільний" бізнес поступово стали згортати, натомість розгорнули готельний і паркінговий.

На вулицях з"явилися люди з нарукавними пов"язками і підходять до кожної машини та повідомляють, що працнє паркінг та вимагають від 1 до 2 грн. Цим працівникам офіційно платять 465 грн. (мінімальна зарплата) а решту 1000 грн. отримують у "конверті". Сумніваюсь, що ця "паркувальна" структура дає місту великі гроші, але можна при нагоді сказати, що паркування "впорядковане".

Щоправда ще кілька місяців тому і п. Шкурган і п.Садовий говорили про паркомати, які не крастимуть грошей, а все до копійки віддаватимуть місту. Ну але вирішили, що місту паркування нецікаве. Хай зароблені кошти йдуть у приватну структуру. Припускаємо, що та структура дала добрячого "відкату" чиновникам з мерії, а тому рішення міськради не зовсім законне. Бо чомусь ніде не повідомлялося про конкурс чи тендер, або повідомляли про нього тихенько, щоб ніхто не знав і не чув. Очевидно тому, що вулиці були ну просто дуже дешевими.

Знаючи про ці перепитії не особливо поспішають платити за стоянку працівники прокуратури, банків та інших поважних "контор". За словами самих паркувальників, що мерзнуть на вулиці, керівництво їм дало вказівку не особливо сперечатися з тими, хто не платить, а йти і шукати іншого "клієнта". Зрештою і за що платити. Розмітки нема, сніг ніхто не чистить, тільки беруть гроші за паркінг.

Ну і нарешті про сніг. Як вже у Львові та львівській області загалом стало традицією, посеред листопада несподівано випав сніг! І комунальники, як завжди виявились неготові. Здається нам, що титул "найгірший мер в Україні", про що нещодавно повідомила Українська соціологічна служба, по праву належить Андрію Івановичу САДОВОМУ, у якого, як і у його команди постійно чи то руки не з того місця ростуть, чи щось заважає танцювати.

Варто щоправда на виправдання СП "НОТ" сказати, що інші паркувальники працюють не набагато краще. Теж не прибирають, не наносять розмітки. Просто так сталося, що у п"ятницю 16 листопада випав "несподіваний" сніг, одному з наших колег довелося паркуватися саме на паркінгу, який обслуговує СП НОТ. До того ж зачепило за живе і те, що представники СП НОТ говорять про "європейські цінності" і нарікають на "хамовитих" водії, які не розуміють цих цінностей.

5 коментарів:

Анонім сказав...

"Шановний" автор даної статті якщо ВИ не компетентні в данній галузі то прошу не писати такого роду статей!!!! У своїй статті Ви стверджуєте про появу людей з пов'язками, які вимагають гроші на автостоянках, і за вишими словами не платять місту жодних коштів! Ви просто "писака", якщо смієте казати й не перевірити цих даних. По-перше фірма яка проводить збори коштів офіційно виграла конкурс (тендер) в мерії на такого роду роботу. По-друге впорядкувала всі місця для парковок, встановила відповідні знаки. А по-третє кошти, що збираються чисто символічні, щоб навчити наших людей платити гроші за те що машина стоїть на платному місці в центрі міста й занею щей до того наглядають, допомагають виїхати на дорогу! Згадайте скільки платять за такі самі умови водії в Києві 10 грн в центрі за годину, а у Львові в центрі 1 грн.У Львові слід казати про нахаб водіїв які всеможливо обманюють працівників парковки обзивають, а й подекуди доходить до бійки. Тому проблемою Львова є не люди з пов'язками, а нахаби водії.

Анонім сказав...

ge"Шановний" коментатор :)
Але ж це правда :) З’явились люди у пов’язках котрі вимагають гроші. Причому "автостоянкою" цього не назвеш. Просто звичайна вулиця, просто звичайні кучугури снігу та лід на тротуарах, просто плата "за повітря". Як проводяться конкурси-тендери мабуть не знають лише одиниці :) Впорядкованих місць для парковок - дивлюсь і не бачу :) У чому полягає впорядкування? У щоденному прасуванні нарукавної пов’язки "паркувальника"? :)
І не треба приплітати сюди Київ, он там беруть більше а ми хоч трошки. Для того щоб отримати монетку потрібно хоч щось робити а не "дайте дядьку п’ятака".

lUna сказав...

на вголосі доречі сьогодні на цю статтю спростування дали:
Чотири зауваження стосовно «Трьох проблем…»

Кажуть, що починати свій текст з різного роду заперечень – це не надто вдалий хід. В нашому ж випадку – це об’єктивна необхідність.

Виявляється, що головних проблем у Львова не три, а принаймні чотири: до названих автором однойменної статті бід нашого рідного міста слід додати ще одну – нефахові журналісти. Попри те, що профільний факультет Франкового університету щороку видає дипломи понад сотні «новоспечених майстрів слова», для забезпечення львів’ян бодай поверхневою правдою інформаційних повідомлень. Для прикладу спробуємо проаналізувати тему парковок у Місті Лева та ту фактологічну базу, що її використовував автор статті.

Не нам судити про ступінь любові чи нелюбові автора до чинного міського голови та його чиновницького оточення – це справа індивідуальних взаємин. Головне, щоби подані журналістом факти не спотворювали реального стану справ у вельми дражливій сфері господарки Львова.

По-перше, ніхто так «просто не продавав вулиці приватному підприємству «НТОН». Насправді СП «НОТ» (правильно відтворювати власні назви – одна з головних заповідей журналістики) разом з іншими на рівних змагалася за право стати оператором парковочних місць, беручи участь у відповідних конкурсах, організованих міською владою. Якщо говорити відвертою мовою сухих фактів, то лише 12 червня внаслідок проведення такого конкурсу у Львові з’явилося вісім операторів паркування в зонах, розташованих насамперед у центрі міста. І це був не єдиний конкурс. Дивно, що автор «Трьох проблем…» не виявив своєї обізнаності у цих справах. А закид стосовно багатопрофільності компанії – це не аргумент проти, а радше свідчення творчої активності та підприємницького таланту.

По-друге, найкращою відповіддю на закиди стосовно «відкатів» та сумнівної системи поповнення міського бюджету може бути публікація конкретних цифр, які свідчать про цілком реальні прибутки Львова від господарської діяльності спільного підприємства «НОТ» на ниві паркування автомобілів. З червня 2007-го року по теперешній час підприємством «НОТ» було сплачено до бюджету міста більш як 270 тис.грн.

По-третє, про рівень відповідальності цієї фірми перед львів’янами та гостями нашого міста можуть свідчити такі факти. Компанія не цурається вкладати власні зусилля у прибирання «підконтрольних» парковочних місць, подекуди навіть нагадуючи комунальним службам про їх прямий обов’язок давати раду «несподіваному снігу». Водночас не боїться СП «НОТ» за власний кошт профінансувати розмітку парковок, що би істотно впорядкувало розміщення авто в центрі міста, дозволило б зекономити трохи дорогоцінного простору, якого так бракує не лише водіям, а й пішоходам. Щоправда розмітка (справа – не дешева) вимагає сухих погодних умов та принаймні найменших гарантій з боку влади, що завтра, за місяць, чи за рік компанію не позбавлять права добросовісно працювати в обраному напрямку облагородження центральної частини Львова.

По-четверте (це – вже останній пункт:)), якщо автор «Трьох проблем…» висловлює таке щире здивування з того приводу, що «за словами самих паркувальників, керівництво їм дало вказівку не особливо сперечатися з тими, хто не платить, а йти і шукати іншого «клієнта». Мабуть, журналіст не має уявлення про поняття банальної європейської культури: західний світ у подібних випадках не вдавався б до лайки, погроз чи бійок – на злісного неплатника завжди знайдеться структура, яка його належним чином покарає. У випадку ж зі Львовом та цілою Україною ці методи ще не діють. Паркувальники мають право лише подати номери порушника до ДАЇ, а перевищувати свої повноваження їм заборонено і саме це називається цивілізованим підходом до своїх співгромадян. Якщо ті, своєю чергою, не йдуть назустріч, ігнорують потребу платити за «орендовану на годину» львівську землю, то це проблема їх власної культури. Головне, що саме СП «НОТ», попри недосконалу законодавчу базу та «непробивну совковість» людей, вже почало зі себе та своїх працівників робити спроби змінити свідомість цілої громади, яка поки що лестить собі, відгукуючись на звання європейців".

Анонім сказав...

Шановна luna, на "Вголосі" сьогодні дали спростування за гроші. Ну і до "обуреного" "нахабами" водіями. За "виграний" тендер було заплачено десь біля 50 000 зелених єнотів. А у Європі і Києві платять за впорядковані місця, а не за те, що просто поставили знаки, на яких, до речі, має бути вказано з якої і до якої години працюють стоянки. Тільки от "шановним" з СП НОТ, та й іншим паркувальникам насрати на виконання договорів. Вони не нанесли ні розмітки, не прибирають місць. Тому і зрозуміло, що "нахабний" водій пошле паркувальника подалі, коли заїде в купу снігу, а в нього ще за це вимагатимуть гроші. Гривню за годину беруть, бо більше не дозволяє Положення про паркування. Ставте паркомати, які враховуватимуть час, надавайте нормальні послуги, тоді не буде "нахаб" водіїв. І тендери нормальні проводьте. Не смішно виглядає, коли по 3-4 вулиці продають за 2000 грн. Я б і сам купив. Тільки мені ніхто не повідомив про тендери, не було громадських слухань. У місьраді взяли на лапу і "продали" вулиці так, як написав автор.

Анонім сказав...

Я згоден з автором.
Нас вже давно кормлять високопарними фразами, але толку від цього мало. В цих двох гнівних коментарях, які страшно обурені словами автора, я теж непобачив жодного факту (доречі при наведенні якихось данних, потрібно вказувати джерело). Якщо вже говорити про факти, то я можу надіслати на новини Бидловоза цілу добірку фотографій зі зразком (ФАКТОМ) того як виконуються в нас закони!
Оце будуть факти!
Я сам недавно змушений був припаркуватися в центрі на величезній кучугурі снігу і це теж факт. А паркувальник взяв з мене 2 гривні за стоянку а не оду.
Іншими словами, шановний автор, коли наступного разу в вас попросять фактів, пропоную всім влаштувати невеличку фотосесію по львову, і все відразу встане на свої місця.